آخرین اخبار
کد مطلب: 80491
اتاق اخبار کاغذي - ۸ شهريور
اشتياق اصلاح‌طلبان براي استيضاح وزراي دولت روحاني!
تاریخ انتشار : 1393/06/08
نمایش : 1346
پيشگويي اصلاح‌طلبان از استيضاح ۵ وزير ديگر کابينه روحاني، بررسي دستاوردهاي محمدجواد ظريف در سفر به روسيه و ادامه واکنش‌ها به آتش‌بس ميان رژيم صهيونيستي و غزه مهم‌ترين سرخط روزنامه‌هاي امروز اصلاح‌طلب و اصولگراست.
 
به گزارش سلام لردگان، پيشگويي اصلاح طلبان از استيضاح 5 وزير ديگر کابينه روحاني، بررسي دستاوردهاي محمدجواد ظريف به روسيه و ادامه واکنش‌ها به آتش بس ميان رژيم صهيونيستي و غزه مهمترين سرخط روزنامه‌هاي امروز اصلاح طلب و اصولگرا بود

*کيهان

روزنامه کيهان تيتر يک خود را به اعترافات نتانياهو اختصاص داد و نوشت:«کشور بزرگي چون ايران حامي صهيونيست‌‌ها بود»

«آتش بس نه پايان مقاومت» عنوان يادداشت امروز کيهان به قلم سعدالله زارعي است.

نويسنده در اين يادداشت با برشمردن دلايلي مي گويد: نبايد آتش‌بس کنوني را «دائمي» تلقي کنيم  بلکه دو طرف بلافاصله پس از امضاي توافقنامه، خود را براي رويارويي بعدي که قاعدتا زمان آن هم زياد دور نيست، آماده مي‌کنند و نشانه هاي درخور توجهي از احتمال وقوع جنگ چهارم وجود دارد که در آن سرنوشت نهايي رژيم صهيونيستي رقم خواهد خورد.

«اشک تمساح آقاي تقلب براي هاشمي رفسنجاني» تيتر يکي از اخبار ويژه اين روزنامه است که به انعکاس نامه تاج زاده پرداخته است.

تاج زاده در اين مطلب شد که بازجويان از او خواسته اند هاشمي را به انقلاب مخملي متهم کند و ادامه داده که مشکل حضرات و آقايان بيش از مهدي هاشمي خود رفسنجاني است.

کيهان در ادامه اين خبر به بازخواني اظهارات ضد هاشمي تاج زاده در سالهاي گذشته پرداخت و نوشت: نکته طنزآلود درباره دايه‌نمايي تاج‌زاده عملکرد خصمانه‌ وي عليه هاشمي در انتخابات مجلس ششم است. تاج‌زاده در آن هنگام معاون وزير کشور و رئيس ستاد انتخابات بود. محسن هاشمي پسر ارشد آقاي هاشمي 9 دي 1391 در مصاحبه با روزنامه بهار تصريح کرد‌:« ايشان(هاشمي) در انتخابات مجلس ششم بيستم شد، اگر صندوق‌ها را باز مي‌کرديم شايد انتخابات تهران باطل مي‌شد. کتابي هست به نام انصراف که حاج آقا دلايل انصراف‌شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته‌اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را مي‌خواند ولي اسم ايشان را نمي‌خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمي‌خوانيد؟ گفت: ما هنوز به راي آيت‌الله هاشمي شک داريم، بعد شکايت شد و يک بساطي راه انداختند که اگر يادتان باشدکاريکاتور آقاسي را کشيدند. من آن موقع رئيس دفتر حاج آقا بودم، به شوراي نگهبان شکايت شد. برخي از صندو‌ق‌ها را باز کردند و هر صندوقي که باز مي‌شد آراي آن مخدوش بود و باطل اعلام مي‌شد. تا 30 درصد بازشماري شد وحاج آقا بيستم شد، بعد گفتند ديگر ادامه ندهيد چون مجبور مي‌شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتي از 30 به 20 رسيدند ديدند انتخابات در تهران مخدوش است، افراطي‌هاي اصلاح‌طلبان و اجرايي‌هاي آنها تقلب کرده بودند.

«بي بي سي: سخنان رهبر ايران به منزله کارت زرد بود» عنوان يکي ديگر از اخبار ويژه اين روزنامه است که به انعکاس تحليل هاي رسانه‌هاي خارجي از سخنان رهبر انقلاب در روز چهارشنبه پرداخته است.

بي‌بي‌سي در اين تحليل با بيان اينکه بيانات رهبر عالي ايران به منزله کارت زرد است، نوشت: آيت‌الله خامنه‌اي حدود يک هفته پس از برکناري وزير علوم، به اعضاي دولت گفت «مسئله فتنه و فتنه‌گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقايان وزرا بايد همان‌گونه که در جلسه راي اعتماد خود بر فاصله‌گذاري با آن تاکيد کردند، همچنان بر آن پايبند باشند.» معناي اين سخنان روشن است؛ شرط ورود به کابينه، «فاصله‌گذاري» با جنبش ]فتنه[ سبز بوده و اعضاي دولت حق ندارند اين شرط را زير پا بگذارند.

اين روزنامه در خبري با عنوان «وزارت خارجه روسيه: احتمال لغو تحريم هاي ضد ايراني افزايش يافته است» به بازخواني رايزني هاي ديپلماتيک ظريف در مسکو پرداخت.

*اعتماد

روزنامه اعتماد با تيتر «اينترنت پرسرعت ايستاد؟» به موضوع خدمات نسل سوم اپراتور تلفن همراه و واکنش هاي صورت گرفته نسبت به اين مساله و همچنين اينترنت پرسرعت پرداخت.

اين روزنامه همچنين در مصاحبه اي با مهدي نصيري مدير مسئول سابق روزنامه کيهان با عنوان «دولت روحاني منشا آرامش در جامعه است» به بررسي اقدامات دولت در يکسال اخير پرداخته است.

نصيري در اين مصاحبه با بيان اينکه «تغيير کرده ام» گفته است: علت جدا شدنم از کيهان اختلاف نظر با آقاي شريعتمداري بود چون در کار مطبوعات تنها در کليات توافق داشتن کافي نيست.

وي همچنين گفته است: وجود دولت اصلاحات و آقاي خاتمي را با همه مسائلي که داشت به نفع نظام مي دانستم. الان هم همچنان آقاي خاتمي را درون نظام مي دانم.

اين روزنامه در صفحه داخلي خود در گزارشي با عنوان «جنتي تازه ترين گرينه موجود براي استيضاح» به بررسي احتمال استيضاح 5 وزير کابينه از سوي نمايندگان پرداخته و ادعا کرده اين مساله استراتژي تندروهاي مجلس براي مقابله با دولت است.

در اين گزارش آمده است: اين روزها استيضاح شده است دم دستي ترين ابزار نظارتي يک اقليت تندرو در مجلس، ابزاري که با استفاده تقريبا موفق 10 روز پيش شان به دهان شان مزه کرده است و حالا ابزار محبوبي براي آنها شده است.

اين گزارش وزراي ارشاد، آموزش و پرورش، نيرو، ارتباطات و کشور را از جمله پنج وزيري مي داند که احتمال استيضاح آنان مي رود.

اعتماد در گزارش ديگري در صفحه داخلي خود با تيتر «تکاپوي اصولگرايان براي انتخابات مجلس دهم» به برگزاري جداگانه همايش گروه هاي اصولگرا اشاره کرد و تلاش کرد اين تکثر را نشان دهنده اختلاف ميان اين جريان عنوان کند.

در ادامه نيز مطالبي درباره چگونگي مدل وحدت مورد نظر چهره هاي مختلف اصولگرا نظير تقوي، باهنر و حدادعادل در اين صفحه منتشر شده است.

*وطن امروز

روزنامه وطن امروز با تيتر «نتيجه بنزسواري چه شد؟» به نامه انتقادي و سرگشاده ناصر نوبري ديپلمات با سابقه به رئيس جمهور درباره يکسال مذاکره با آمريکا پرداخته است.

نوبري در اين نامه ضمن انتقاد از تندگويي رئيس جمهور به منتقدان نوشته است: بنده و امثال بنده وقتي پاي منافع ملي کشورمان مي آيد بزدليم و مي ترسيم و مي لرزيم!‌اما بالاخره شهروندان اين کشور به رياست جنابعالي هستيم؛ به جاي حواله به جهنم بفرمائيد دوستان شيردلتان مارا توجيه کنند تا از ترس و لرز بيرون بياييم.

يادداشت روز وطن امروز با عنوان «چالش اختراع چرخ توسعه!» به بررسي موضوع رونمايي از نسل سوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات پرداخت و با اشاره به تلاش هاي برخي حاميان اين طرف براي انحرفا افکار عمومي از تخلف اين وزارتخانه نوشت: اولين مورد مطرح شده با هدف يارگيري به نفع وزارتخانه متخلف، تلاش براي نمايش همه متخصصان و مراجع قانوني مخالف راه اندازي نسل سوم و بالاتر تلفن همراه بدون تامين زيرساخت هاي مصرح قانوني به عنوان مخالفان تکنولوژي است! به طور مثال سايت هاشمي رفسنجاني از قول يک فرد گمنام نوشت: برخي آيفون تصويري را هم حرام مي دانند.

اين روزنامه همچنين نامه سرلشکر محمد علي جعفري به مقاومت غزه را با تيتر «موشک هاي مقاومت در کرانه باختري» پوشش داده است.

*آرمان امروز

«5 وزير در صف استيضاح» تيتر يک روزنامه آرمان امروز است که در گزارشي مدعي شده جبهه پايداري در تعطيلات مجلس هم براي استيضاح وزراي دولت روحاني نقشه دارد .

اين گزارش برکناري وزير علوم را يک نقطه عطف در روند هجمه اقليت مجلس به دولت مي‌داند و ادعا مي‌کند: جبهه پايداري در مجلس قصد ادامه فعاليت تخريبي در بهارستان را بر عليه دولت دارد و دوران تعطيلات سه هفته مجلس يک فرصت استثنايي است که به دور از جنجال رسانه اي و افکار عمومي طرح‌هاي خود را پيش برند.

«ميانداري بزرگان يا بازي فرودستان» عنوان مطلب ديگري به قلم رضا رئيسي است که به بررسي استراتژي اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس دهم پرداخته است.

نويسنده در اين مطلب دو پيش فرض را براي حضور اصلاح طلبان مطرح مي کند و مي نويسد: يک پيش فرض نهايدينه شدن و همگاني نگر در جامعه ايراني و اتکا و اعتماد به ميانداري ريش سفيدان و بزرگان هر مجموعه اي است که به عنوان برگ برنده اصلاح طلبان کفه آنان را در  انتخابات رياست جمهوي سنگين کرد و اين ظرفيت مي تواند در انتخابات مجلس دهم هم نمود يابد.

اين مطلب ايجاد تشکيلات تازه و احياي احزاب حاشيه اي اصلاحات را ديگر پيش فرض حضور در انتخابات مجلس مي داند اما مي گويد حداقل تا انتخابات آتي فرصتي براي آزمون و خطا باقي نمي ماندو اين ايده ظاهر الصلاح نمي تواند دراين بازه زماني کارايي داشته باشد.

«ديکتاتور نيستم » تيتر گفتگوي اين روزنامه با محمدرضا باهنر درباره مسائل انتخاب نماينده بهارستان در هيات نظارت بر مطبوعات ، استيضاح وزير علوم و فراکسيون رهروان ولايت است.

وي در اين گفتگو در پاسخ به سوال اعتراض برخي از نمايندگان از رفتار لاريجاني در جلسه معرفي نماينده مجلس در هيات نظارت بر مطبوعات گفت: اين تعداد زياد و کم را شما رسانه‌ها از خودتان مطرح مي‌کنيد. اتفاقا آنهايي که معتقدند، هيات‌رئيسه و رياست محترم مجلس جناب آقاي لاريجاني برخورد تبعيض‌آميز با نمايندگان داشته‌اند تعداد بسيار اندکي از نمايندگان هستند. حتي من مي‌توانم بگويم اين تعداد انگشت‌شمار است. کساني که اين آمار ارائه مي‌دهند و مي‌گويند مجلس از  عملکرد رياستش ناراضي است بايد از خود آنها بپرسيد. من چند دوره است که نماينده‌ام؛ مي‌دانم در وقايع استيضاح دکتر فرجي‌دانا هيات‌رئيسه به وظايف قانوني‌اش عمل کرد. هيات‌رئيسه مجلس موظف است به آئين‌نامه عمل کند. نحوه عمل به آئين‌نامه را هم رسانه‌اي و هر فردي و حتي هر نماينده‌اي با توجه به عقايدش به يک گونه مشخص تعبير و تفسير نمايد. اينجا داستان کاملا مشخص است، در قوانين مجلس آمده است که اگر به رئيس‌مجلس يک تذکر آئين‌نامه‌اي داده شد، مي‌شنود و قبول مي‌کند يا نمي‌کند به خود رئيس مجلس يا اعضاي هيات‌رئيسه ربط دارد. درست است که ما قسم خورديم به آئين‌نامه عمل کنيم اما بايد با برداشت شخص خود به آئين‌نامه عمل کنيم. رئيس مجلس نه ديکتاتور است و نه آئين‌نامه مجلس را زير پا گذاشته است.

حسين عبداللهي مدير مسئول اين روزنامه در مطلبي با عنوان «آقاي رئيس‌جمهور منتظريم!» از روحاني درخواست شکستن مصلحت سکوت را کرده است و گفته است: برخي اوقات رئيس‌جمهور محترم صريح سخن‌هايي بر زبان مي‌آورد که مورد بهره‌برداري مخالفان قرار مي‌گيرد، مشخص است که ريشه اين شيوه در تنهايي روحاني است که شخصا اقدام به پاسخگويي به هجمه‌ها مي‌کند اما اگر آقاي روحاني کليد محرم دانستن مردم را با قدرت بيشتري به دست بگيرد نياز به هزينه از خود ندارد. جناب رئيس‌جمهور افکار عمومي آماده قضاوت درباره عملکرد دولت و عملکرد سنگ‌اندازان است و بارها تاييد شده که بهترين قضاوت از سوي افکار عمومي صورت مي‌گيرد پس هنوز دير نشده و بياييد با مردم از آنچه به نام مصلحت ساختگي شما را در موضوعاتي مجاب کرده سکوت پيشه کنيد، سخن بگوييد.

*آفتاب يزد

آفتاب يزد در گزارشي با عنوان «هشدار اقليت مجلس به واعظي/ استيضاح وزير به دليل افزايش سرعت اينترنت!/ ۶۰ امضا پاي طرح استيضاح رحماني فضلي» از قريب الوقوع بودن چندين استيضاح در مجلس خبر داد.

در اين گزارش آمده:‌ سه هفته تعطيلي مجلس شايد با يک شروع دوباره طوفاني در اوايل مهرماه به پايان برسد. شروعي با طرح هاي رنگارنگ استيضاح؛ از وزارت ارشاد گرفته تا وزير آموزش و پرورش.

آفتاب يزد همچنين در مطلبي ديگري با عنوان «دانشگاه در انتظار فرجي دانا شماره ۲» به بررسي ويژگي هاي جانشين فرجي دانا از زبان صاحب نظراني همچون، نقاشي، سليماني و سعيد زيبا کلام پرداخت.

آفتاب يزد در گزارشي در صفحه داخلي خود با عنوان «نسخه جديد انشعاب در جبهه پايداري» نوشت: پايداري هاي که به فکر انشعاب در فراکسيون رهروان و اصولگرايان معتدل بودند بايد فکري به حال انشعاب در تشکيلات خودشان بکنند.

«با قاليباف زد و بند نداريم» عنوان مصاحبه روزنامه آفتاب يزد با مهدي تندگويان عضو شوراي شهر تهران است.

تندگويان در اين مصاحبه درباره نوع تعامل اصلاح طلبان شوراي شهر با قاليباف گفت: بين اعضاي شوراي شهر سازشکاري سياسي وجود دارد. بعضي از اعضايي که احساس مي کنند آقاي شهردار به طيف آنها نزديک تر است در بسياري از مواقع کوتاه مي آيند و اجازه نمي دهند برخوردهاي جدي صورت مي گيرد.

وي همچنين گفت: امروز خوشحالم که کانديداي ما (اصلاح طلبان) راي نياورد و فردي شهردار شد که خودش بايد پاسخگوي عملکرد ۸ ساله گذشته اش باشد.
منبع. فارس

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس